My Nuffnang

Friday, October 11, 2013

Kefobiaan Terhadap Binatang

Fobia dengan binatang a.k.a katak


Ok, aku memang takut gile dengan katak. Tak tahu kenapa, but mase aku sekolah menengah dulu dalam form 2, aku pernah terjumpa katak yang dah  mati and kering dalam kasut sekolah aku (werk), aku suspek yang aku dah bunuh katak tu. 

Masa sekolah dulu, kasut aku memang besar saiz lapan engkau, kiranya stok nak pakai 2,3 tahun la kan.  Nak dijadikan cerita, ada satu hari tu hujan, kiranya kasut aku macam basah sikit.

 Dah balik sekolah aku letaklah kasut aku tu kat tepi pintu rumah. Setahu aku, tempat aku letak kasut tu memang port katak lepak. Keesokkan harinya, bila nak g sekolah, aku ketuk la kasut tu, sebab risau juga si katak ni duk memanaskan badan dalam tu, tapi bila ketuk xde pulak nak keluar. Jadinya, aku pakai macam biasa. Disebabkan kasut aku ni besar aku tak rasa pape la. 

Dulu aku sekolah petang, tapi mase tu ak period, jadinya tak bukak kasut la hari tu. Dah petang sikit dalam kul 5ptg, aku rasa panas je kaki aku(kasut aku basah lagi waktu tu), tapi aku buat bodoh jelah kan. Dah nak pukul 6 ptg macam tu, kaki aku dah terasa panas dan lekit-lekit(aku ingat peluh). So aku balik rumah macam biasa, tak check pun kasut aku tu, then sumbat stoking dalam kasut. Haha. 

Tiga empat hari aku pakai kasut tu tanpa perasaan bersalah(haha). Petang kejadian( eksyen, haha) aku pergi bilik guru nak teman kawan aku hantar apa entah, sekali aku bukak kasut terkeluar katak kering dari kasut aku. Yerks. Nak termuntah aku. Dari situ la kot, aku start fobia dengan katak. Tambah-tambah aku dengar kawan aku cakap yang katak gigit manusia,  lepas tu tak nak lepaskan sebelum dengar guruh/kilat. Memang la aku takut, sebab aku bersalah bunuh anak beranak dia, tapi sapa suh duk dalam kasut aku(pertahankan diri lagi).

 Dan yang terbaru(malam tadi)  pasal si katak ni, ari tu dia termasuk dalam rumah aku, aku syak dia masuk ikut lubang tandas kot sebab dia duk landing dalam tu sambil lompat-lompat nak naik atas. Terjerit-jerit aku, skali aku flush jamban tu, terus lenyap. Aku merungut kat laki aku cakap ada katak, tak nak guna tandas tu lagi, sekali laki aku cakap, katak tu dah lemas lah, dah mati pun , aku sound balik, oi, katak dua alam la. Ngokngek.  Ha kan dah kena ngn bini mulut lancang ni. Fuhhh.. aku intai gak katak tu kat lubang jamban tu, tapi dah xde, ni tak tahu la ade ke takde lagi..

p/s : sebenarnya, ni entry lama, asyik peram kat draft je. hari ni baru aku upload. :)

No comments:

Post a Comment