My Nuffnang

Friday, October 11, 2013

Demi Dia Yang Ku Cinta - Balqis Airin (Bab 2)

Klik disini untuk membaca:

Epilog

Bab 1


Bab 2

“Abang, kenapa ni? Abang gaduh dengan mak lagi ye? Em? Abang, sayang rasakan apa yang mak cakapkan tu betul tau, abang ceraikan jelah isteri tua abang tu, abangkan dah ada sayang. Lagipun dia tu bekas orang la abang, ei.. kotor tau bang, entah-entah orang yang rogol dia tu ada hiv ke aids ke, abang nak kena jangkit ke? Hm? Kalau abang sentuh dia, abang jangan sentuh sayang lagi tau. Sayang tak nak kena penyakit. Ei. Kotor”

“Apa maksud sayang? Jangan nak tuduh sebarangan je, dah lah. Bila saya cakap dengan awak dan mak ni kan buat saya makin peninglah.”

"Tapi apa yang sayang cakap tu betulkan? Orang yang biasa samun menyamun ni penagih dadah. Dorang dah takde duit nak beli barang tu, dorang samun, dorang rompak. Tu sebabnya sayang cakap mungkin isteri kesayangan abang tu dah kena jangkit.Ish, takutlah sayang kena jangkit. Abang kalau nak sentuh perempuan tu abang jangan sentuh sayang sampai bila-bila. Sayang tak nak  dijangkiti penyakit merbahaya tu, ingat sikit bang, anak dalam perut sayang ni pun abang kena jaga. Jangan nanti sayang dengan anak kita pun sama-sama sakit. Kalau kami kena, sayang takkan maafkan abang selama-lamanya.Oh ye bang, pasal perjanjian kita dulu, yang abang nak jadikan ank kita sebagai anak angkat nur tu abang cancelkan ajelah, sayang tak ingin nak bagi. Lagipun nanti abang ceraikan dia sia-sia je hidup anak kita."

"Apa yang awak merepek ni, walau apa pun yang terjadi saya takkan pernah ceraikan Nur. Saya sayangkan dia melebihi kasih saya pada awak. Awak pun ingat sikit, kalau bukan sebab Nur, awak takkan kahwin dengan saya. Awak ingat saya nak kahwin kalau awak tak janji nak bagi anak kita pada Nur, walaupun nur xtahu yang itu anak saya, sekurang-kurangnya saya tahu dan saya boleh bahagiakan Nur."

"Oh, selama ni abang kahwin dengan saya sebab nak anak untuk bagi pada perempuan tu? Ha?Jadi selama ni abang tak ikhlas kahwin dengan saya?"jerit Tipah pada Khairul.

"Memang itu pun janji kita sebelum kita kahwin kan. Awak beria-ia nak kahwin dengan saya, awak cakap walaupun kita bagi anak kita pada nur awak tak kisah asal saya bersama awak. Tapi sekarang awak mungkir janji. Saya pun boleh mungkir janji" kata-kata Khairul  membuatkan Tipah menahan nafas. 


"Kalau macam tu biar saya jumpa mak abang, kita tengok dia pilih siapa. Saya atau Nur. " Tipah terus berlalu sambil menjeling tajam ke arah suaminya. 


p/s : bersambung lagi, tapi tak tahu bila....

No comments:

Post a Comment