My Nuffnang

Friday, September 20, 2013

Laptop a.k.a Lappy

Lappy Oh Lappy

FYI, my lappy are broken after 3 years with me. Sedih kot, lappy yang selama ni banyak tolong kita tiba-tiba broken. Broken pulak sebab kita and abang kita..Huargghh, sedih lagi.. Nak guna pc pejabat untuk my personal thing, kita rasa macam xfair jep, sebab kita sorang jep yang dapat. Erm, citer pasal broken lappy ni, citer dia macam ni (ceh bajet macam orang nak dengar je, (so what? Jeles kah?))


Masa tu tengah layan my favourite drama (korean drama), dalam cite tu ada la adegan nak cemolot (Korean biasa la, melayu? Can’t2, muslim, harammmm). Sekali aku terpandang dekat hidung si jejaka hensem, apa lagi, uwekkkk. Spontan ayat kuar dari mulut “Ei, agak-agak la nak cium pun, takkan aweks dia tak geli tengok tahik hidung tu..panjang lak tu “. Dah cemolot, tiba-tiba dia tayang dari jarak jauh, eh2, takkan tahik tu kat situ jep. Aku pun dekatkanlah muka aku kat screen lappy tu, ish, habuk rupenyer..hahaha. 

So sebab taknak lagi ada misunderstanding ni, aku cepat2 prepare nak cuci my lappy.  Tengah best cuci2, sental2, abang aku balik, apalagi dia tawarkanlah nak cuci semua bahagian lappy aku termasuklah dekat fan bahagian dalam lappy. Fuh, susah nak bukak lappy ni (sapa yang guna Acer Aspire  5738z, mesti faham apa aku bebelkan). Sekali dia cuci, ssstt..sssttt..woi, apa sembur2 ni. Tak rosak ke nanti? Sekali bila dah sambung balik memang rosak.. Shock terus lappy aku..waaaa.. Start dari situ la lappy aku jadi shock. Aku dah tension, terus aku buang segala harddisk, RAM, skru2 semua ku buang. Hilang sudah barang2 kecik tu.. Tak Tensian dah..haha. Tapi bila nak hupdate blog, terus tension balik.. Argggghh.. nak lappy. Sapa nak belanja, sila geleng kepala laju-laju. J




p/s : aku rase blog aku ni bergenre berat.. sbb haku tak tahu mana nak fullstop or nk buat paragraph. aku memang damn. 




                 




No comments:

Post a Comment